Nieuws

05

jan

‘Neuken Liqueur’ op de vingers getikt door Reclame Code Commissie

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft uitspraak gedaan dat Neuken Liqueur in strijd is met de goede smaak en fatsoen. Door het gebruik van de productnaam...

22

dec

Geen alcoholreclame in 2018 op drie jongerenzenders

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers...

08

dec

Alcoholbranche dient klacht in tegen Neuken Liqueur

STIVA en SpiritsNL dienen gezamenlijk een klacht in tegen Neuken Liqueur bij de Reclame Code Commissie. De naam Neuken Liqueur in combinatie met de wijze...

13

nov

Reclamecode voor alcoholhoudende dranken zeer effectief en springlevend

In het opiniestuk van Twan Kroon en Eelco van Wieringen – verschenen in het FD van 3 november –staat een aantal onjuistheden. De stellige kop boven...

10

okt

Reactie op regeerakkoord 2017-2021 ‘Vertrouwen in de toekomst’

STIVA vindt het een goede zaak dat er een plaats is ingeruimd voor het aanpakken van problematisch alcoholgebruik in het regeerakkoord 2017-2021 ‘Vertrouwen...