Direct naar content gaan
hero
Geniet,
maar drink met mate

Grote belangstelling voor het STIVA Symposium over verantwoorde alcoholmarketing

Grote belangstelling voor het STIVA Symposium over verantwoorde alcoholmarketing

Afgelopen vrijdag 9 november vond in het Hermitage in Amsterdam het jaarlijkse STIVA Symposium over verantwoorde alcoholmarketing plaats. Op 1 januari 2012 is de nieuwe code in werking getreden met als belangrijkste wijziging het nieuwe artikel over digitale marketing en sociale media. Dit symposium was een mooie gelegenheid om kritisch te kijken waar we nu als branche staan en welke uitdagingen we nog kunnen verwachten.

Tijdens het symposium werden de eerste resultaten van het onderzoek naar de naleving van het artikel over digitale marketing en sociale media gepresenteerd. Twee experts in het reclamerecht Richard van Schaik (DLA Piper) en Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak Advertising + IP advocaten) lichtten de recente juridische ontwikkelingen op het gebied van (alcohol)marketing toe. Japo Ouwerkerk, manager Public Policy, Government Affairs & Communications Pepisco, deelde zijn ervaringen over de foodsector.Ten slotte gaf Farid Tabarki, Trendwatcher of the Year 2012, een kijkje in de toekomst van (digitale) marketing. 

Hierbij waren meer dan 150 professionals uit de alcoholbranche aanwezig. STIVA is zeer verheugd met deze grote opkomst, want dit laat zien dat de branche aandacht heeft voor verantwoorde marketing en ook bereid is om in de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken te investeren.