STIVA 40-jarig bestaan
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) kijkt met veel plezier terug op de viering van het 40-jarig bestaan. Samen met onze gasten en onder leiding van moderator mr Bas van Werven hebben we terug- en vooruitgekeken naar allerlei activiteiten waar STIVA zich mee bezighoudt.
Rob Stomphorst Veilig Verkeer Nederland blikte terug – en vooruit op de succesvolle BOB-campagne. Janine de Ridderen Sanne Louw van Stichting KiKiD vertelden over het project KIKID Booze waarbij met voorstellingen en gesprekken door jongerenexperts het thema groepsdruk rond alcoholgebruik op scholen wordt behandeld.
STIVA directeur Peter de Wolf vertelde over hoe STIVA regels opstelt waardoor alcoholmarketing op Facebook, Instagram, YouTube en Snapchat niet te zien is door 18-minners. En dat op TikTok helemaal geen alcoholreclame te zien is. Défano Holwijn nam de zaal mee in de wereld van influencers en hoe je daarmee op een ethische en verantwoorde wijze kunt samenwerken.
Vervolgens was er een paneldebat met Mirjam Bikker, Rudmer Heerema, Arno Rutte en Hans Böhm, waarbij op een constructieve manier gesproken werd over wederzijdse verantwoordelijkheid overheid, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven en hoe iedereen in een ketenaanpak zoveel mogelijk samen een bijdrage kan leveren.
STIVA dankt alle sprekers, panelleden en vooral de bezoekers voor deze mooie middag!