STIVA in februarinummer Clique Magazine
STIVA staat deze maand in Clique Magazine, de maandelijkse bijlage van Elsevier Weekblad (EW). In dit nummer wordt met STIVA directeur Peter de Wolf gesproken over verantwoorde alcoholconsumptie, de nog steeds groeiende bewustwording van consumenten en de populariteit van alcoholvrije varianten.
‘Drink met mate, geniet, maar dan wel met hoofdletter G.’ De kop boven het artikel in Clique Media maakt gelijk duidelijk wat er in Nederland aan de hand is: verantwoorde alcoholconsumptie is de norm. De Nederlandse consument kiest de laatste jaren bewust voor kwaliteit en kwaliteitsmomenten. Het is niet voor niets dat overmatig en zwaar drinken de afgelopen vijftien jaar met 30 respectievelijk 40% is gedaald.
Ook komen de inspanningen aan bod in het kader van het Nationaal Preventieakkoord. Verder ook de BOB campagne, activiteiten gericht op studenten(verenigingen) en inspanningen met en door de sportwereld.
In het artikel komen verder aan het woord kinderarts dr. Nico van der Lely, bestuurder van LKvV (koepel studentenverenigingen) Charlotte Jukema, Rob Stomphorst (Veilig Verkeer Nederland/BOB campagne), Lieke Vloet (NOC*NSF) en drie bekende persoonlijkheden op het gebied van bier, wijn en gedistilleerd: Rick Kempen (biersommelier/bierambassadeur), Harold Hamersma (vinoloog en wijnschrijver) en Misja Vorstermans (internationaal bartender).