Hoeveelheid (promoties)
Aangezien onverantwoorde consumptie van alcoholhoudende drank problemen met zich mee kan brengen, is terughoudendheid in alle reclame voor deze drank geboden. Reclame voor alcoholhoudende drank mag geen overmatige of anderszins onverantwoorde consumptie tonen, suggereren of stimuleren.
Betekenis van artikel 1 voor horecapromoties:
- Zet bij een promotie nooit aan tot onverantwoorde en/of overmatige consumptie van alcoholhoudende drank;
- Zorg dat je als promotieteam duidelijk afstand neemt van aangeschoten, dronken of agressieve klanten en laat ze niet deelnemen aan de promotie;
- Zorg dat het personeel van de horecalocatie ook dit standpunt uitdraagt;
- Spreek af dat bij eventuele problemen het personeel van de horecalocatie regelend optreedt;
- Vermijd zelf de discussie zoveel mogelijk;
- Er mogen geen staffel-promoties plaatsvinden waarbij er meer korting ontvangen wordt op de aankoop van de alcoholhoudende drank naarmate er meerdere drankjes besteld worden.